dimarts, 16 de juny del 2020

MÉS RECOMANACIONS DELS NOSTRES USUARIS

LA REINA DESCALÇA

Si L'Església del Mar, la novel·la històrica que va fer famós a Ildefonso Falcones, se situa al segle XIV a Barcelona, La reina descalça es localitza a Sevilla al segle XVIII i se centra en la vida dels gitanos i la persecució a la que van ser sotmesos. La Madrid perillosa però alhora bulliciosa del segle XVIII també hi apareix. El relat se centra en Melcior, un avi gitano i la seva néta Milagros. La història de l’avi i la néta se sustenta amb un tercer personatge clau que és una cubana que es diu Cándida i aquí el nom sí que fa la cosa.

La reina descalça ens explica la vida dels gitanos i els seus valors, els contratos entre la vida dels nobles rics i  la dels que, més pobres que una rata, no tenen res per menjar i el paper de l’església, sovint galdós. Hi trobareu aventures i desventures amb un dolent molt dolent i un bo amb matisos però molt real.  Si us va agradar l’Església del Mar, La reina descalça  no us decebrà. Entreteniment amb una pàtina d’història i molts valors. Ideal per passar una bona estona.


EL BATEC DEL TEMPS

El batec del temps es un addictiu relat sobre la lluita de tres heroïnes -àvia, filla y néta-; que sobreviuen als prejudicis i els sotracs de la seva època. A través de les seves pàgines, coneixerem de primera mà els petits i grans canvis del segle xx, des de la dictadura de Primo de Rivera fins a les portes del mil·lenni actual, que incideixen en el cor i la vida dels seus entranyables i emotius personatges.

En El batec del temps, s'erigeix com una nova veu que desborda talent i qualitat literària en el panorama de les lletres actual.



EL MOMENT DE LA MEVA VIDA

«Estimada Lucy Silchester, tens una cita el dilluns 30 de maig de 2011.

Atentament,

La teva vida 

El motiu era obvi.La meva vida em necessitava. S'ho estava passant malament i jo no li havia prestat prou atenció. L'havia perduda de vista i m'havia entretingut amb altres coses: amb la vida dels amics, amb temes de feina, amb el cotxe, vell i necessitat... Aquesta mena de coses. Havia ignorat la meva vida del tot. I ara m'havia escrit, m'havia convocat, i tan sols podia fer una cosa: hi havia d'anar i trobar-m'hi cara a cara».


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada